Thursday, August 25, 2005

Better than TV・テレビより面白い

Last night I was sitting in my apartment watching TV about 8:00pm. I didn't hear anything but my wife suddenly said, "Did you hear that? Turn off the sound on the TV." Of course the windows were open and after about ten seconds or so, from somewhere distant to our apartment we could hear a simple melody of about four or five notes. We listened more and this sound repeated itself about every 10 or 15 seconds.
夕べ8時ごろ、居間で座ってテレビを見ていました。僕は何も聞こえませんでしたが、突然家内は「何か聞こえた?ちょっとテレビの音を低くして下さい」と言いました。当然のことですが、窓がフルに開いていたんですが、 10秒ぐらいしたら、アパートから遠く離れたところから5つの音符ででできた簡単なメロディが聞こえてきました。もう少し聞いたら、その歌が15 秒ごとに繰り返されていることに気がつきました。

I guessed it was someone selling something―similar to the clam salesman I mentioned before who comes around about once a week in the mornings. My wife got a little excited. She thought it was probably either a ramen salesman or a baked potato salesman.
前に書いたように、朝早くから来る蜆売りと同じく、誰かが何かを売っているんでしょうと僕は思いました。それに対して、家内が少し興奮していました。彼女は「ラーメン屋さんか石焼き芋屋さんだ」と言いました

Eventually the sound died out. But then gradually it came back louder and clearer than before. We listened and soon it seemed to stop somewhere nearby. Curiosity was getting the best of my wife. She said, "if it is the baked potato man, I might ask him to come every night." She sent me out to see what it was.
そのうちに歌が聞こえなくなりました。しかし、ちょっとしたら、前より近くて 大きく聞こえるようになりました。しばらくすると、近くのどこかで止まったような感じがしました。好奇心がいっぱいの家内は、「それが焼き 芋屋さんだったら、美味しいでしょう。毎晩来るように頼もうかな」と言い、だれだか見てくるようにと僕に頼みました。

I grabbed my camera, put on my shoes and walked around the block following the sound. There I found the origin of the sound. It was a little tiny van with a speaker on top and a "Ramen" lantern hanging off the back hatch. There were two people working inside and they were preparing at least 6 bowls of ramen. Just as I walked up, the jumped out of the van and ran the noodles into a nearby house.
カメラを持って、靴を履いて、音を聞きながら近所を歩き始めた。2ブロックぐらい行ったところで、『音源』を発見しました。大きなスピーカーが乗っている小さなボックス・カーでした。そして開いているうしろのハッチから「ラーメン」の提灯が地面に付くぐらい大きくぶら下がっていました。その中で 2人が一生懸命6杯ぐらいラーメンを準備していました。ちょうど僕が近づいたら、その2人が車から飛び降りて、その辺の家へラーメンを持ってダッシュしていきました。


I took this photo and walked on. Before I had gone 20 meters the two people had returned to the van, gotten in and driven away. Probably from order to delivery, it had taken them less then five minutes.
僕はこの写真を撮って、アパートへと歩き始めました。20メートルも歩かないうちに、その2人が車に戻って、乗りなおして、ゆっくりしたペースで走っていきました。注文から配達まで5分もかからなかった感じでした。

It was a simple thing, but it was much more interesting to watch than the TV.
ちょっとしたことでしたが、僕が見ていたテレビ番組よりずっと面白かったです。

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Free Counter
Free Web Counter