Monday, December 26, 2005

Christmas Party ・ 村のクリスマス・パーティ

Last Thursday, on December 22nd, the village held its annual Christmas party for the nursery school students in Inakadate. It was a really cool event with over 120 little kids in attendance.
先週の木曜日、12月22日の朝、田舎館村が保育所の子供たちのためのクリスマス・パーティーを開催しました。120
人以上の子供が参加した楽しい2時間でした。


Since I go to most of the nursery schools I have been busy with the children making Christmas decorations and teaching Christmas songs. After Thanksgiving a month ago, Christmas kind of snuck up on us and we didn’t have as many decorations as we did at Halloween, but the halls of the village hall were full of Christmas trees, snowflakes and Santa drawings. It was very beautiful.
保 育所に行く僕は、最近子供にクリスマス の飾りの作り方やクリスマス・ソングの歌い方を忙しく教えていました。一ヵ月前の感謝祭が終わってから準備が始めたので、時間があまりなくて、この前のハ ローウイーンほど飾り物を作ることができませんでしたが、役場の廊下のクリスマス・ツリーも雪の結晶もサンタの塗り絵も賑やかでした。大変すてきでした。

Also, thanks to my coworkers at the town hall and several nursery school teachers, the great hall too was full of decorations. We had hundreds of lights, meters of tinsel, two Christmas trees and a bunch of other handmade decorations.
そして、総務課の同僚と保育所の先生方のお陰で、パーティの会場だった文化会館のホールも飾り物いっぱいでした。イルミネーションもモールが何十メートルもあり、クリスマス・ツリーが2本、そして手作りの飾り物もいっぱいでした。

Once the event started, all the kids lined up and we sang “We Wish You a Merry Christmas”, mainly because it is the easiest song to learn. Then we started into three games. We did the Unwrapping Game, Pin a Nose on Rudolph and a relay race with a chocolate ball and a spoon.
イ ベントそのものが始まったら、子供たちが皆並んで、一番覚えやすい歌の「ウイ・ウイッシュ・ユー・ア・メリー・クリスマス」を歌いました。そして3つの ゲームをやりました。最初は、プレゼントの包み紙剥ぎゲームでした。その後、トナカイに鼻を付けようのゲームをしました。最後はチョコボールを使うリ レー・レースでした。

Then the women of the community presented a set of videos to the children and we sang “Jingle Bells.” During Jingle Bells, of course, the long awaited point of the event, the arrival of Santa Claus. In our case, we didn’t have too much time but we did have a lot of kids so Santa got some help from members of the village Chamber of Commerce. The Farmers Cooperative also helped out with oranges for all the kids.
ゲー ムが終わったら、村の婦人会が用意し たクリスマス・プレゼントを各保育所の代表に渡してくれました。その後、ジングル・ベルズを歌いました。この歌の終わりごろ、子供たちがもっとも期待して いたサンタ・クロースが登場しました。時間があまりなく、子供が多かったから、サンタが村の商工会のメンバーたちから応援してもらったようです。イベント の前に農協からもらったみかんも大変助かりました。

The kids sang loud and played well. It was a really fun event. Thanks to everyone who made it possible!!
子供たちが大きな声で歌って、仲良く遊んで、とても楽しいイベントでした!頑張ってくれた皆さん、ありがとうございました。


Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Free Counter
Free Web Counter