Tuesday, December 13, 2005

Really Snowing • 本当に降っている

When I wrote last week and said the real snow was coming soon, I was right. This morning was the first of what I expect will be man mornings that I couldn't ride my bicycle to work. Over night we got about 3 or 4 inches of snow. It was coming down pretty heavy when I went to bed. By morning it had stopped, but everything was white.
先週、本物の雪がいつ降ってもおかしくないと書きましたが、その通りでした。今朝、これから多くあるだろう、自転車に乗って出勤できない日が来ました。昨夜のうちに、6~8センチぐらい雪が積もりました。寝る時、かなり強く降っていましたが、今朝起きたら、外の全てが白かったです。

Now this afternoon as I write, the sun has come out and the snow is quickly melting. I will be leaving my office in a few minutes and if I had my bicycle I would probably ride it. There are patches of bare pavement mixed in with patches of snow. Probably wouldn't qualify as a real safe riding environment, but I think I could make it. :-)
午後になった今では、太陽が出てきて、雪が速いペースで解けています。もう少しでオフィスを出て、帰ろうとしていますが、今だったら自転車があれば乗れるだろうと思います。残雪が固まっている所と路面まで溶けている所がポッチポッチしている感じです。無事に家に帰れるでしょうが、自転車を乗るのは安全な環境だとは言えないでしょう。

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Free Counter
Free Web Counter