Friday, August 11, 2006

田舎館のねぷた祭り ・ Inakadate's Neputa Matsuri


久しぶりのブログ
My first entry in a long time.

 最近ブログを書くことがありませんが、是非この写真を載せたいと思いました。8月の1週目は田舎館のねぷた祭りでした。
I haven't written in a long time, but I wanted to get this photo up for everyone to see. It is the Neputa Festival in Inakadate.  

その前の1ヶ月ぐらい八反田集落の皆さんが準備を一生懸命やっていました。僕も少しねぷた作りに手伝いに行きました。役立ったかは別問題ですが、手伝うつもりで行きました。
For about a month before the festival, everyone in the Hattanda Neighborhood worked very hard in preparation. I too went to help once in a while. Whether I was any help is a different question, but I did go in order to try and help.

 祭りは一週間でしたが、4日は村全体の合同運行でした。この写真はその日出発する直前に撮った物です。何人かが抜けていますが、ねぶたを作った人たちです。。
The festival lasts a week, but August fourth was the all village parade. This photo was taken just before we started. There are a couple people missing, but it is the main people who build the float.

皆様、おつかれさまでした!
Thanks for all your hard work!

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Free Counter
Free Web Counter